Jak założyć firmę cateringową?

Jak założyć firmę cateringową?

Jak założyć firmę cateringową?

Założenie restauracji wymaga sporych nakładów finansowych. Osoby, których pasją jest gotowanie, a które nie dysponują dużym kapitałem mogą swoją przygodę z gastronomią zacząć od prowadzenia firmy cateringowej.

Formalności, które nas czekają

Prowadzenie firmy cateringowej jest jednym z rodzajów działalności gospodarczej. Aby więc móc legalnie ją prowadzić musimy firmę zarejestrować. Niezbędne formalności załatwimy w zależności od miejsca swojego zamieszkania w urzędzie miasta lub gminy. W każdym z tych urzędów otrzymamy formularz CEIDG-1, który służy do rejestracji działalności gospodarczej. Aby otworzyć firmę cateringową musimy także znaleźć lokal, który będzie zgodny z wymogami, które stawia sanepid. Firma cateringowa potrzebuje także samochodu spełniające określone warunki sanitarne. W firmie będziemy musieli także wdrożyć system HACCP.

Niezbędne sprzęty

To nie tylko przystosowany do przewożenia żywności samochód, ale także szereg sprzętów kuchennych. Jakich urządzeń będziemy potrzebowali zależy przede wszystkim od profilu firmy. Jeżeli chcemy otworzyć firmę, która będzie świadczyła kompleksowe usługi, to na zapleczu kuchennym muszą znaleźć się co najmniej dwie pojemne chłodziarki, dużej pojemności frytkownice i wydajny piec konwekcyjny lub konwekcyjno-parowy. Dwie lub trzy frytkownice można zastąpić jedną dwukomorową. Kiedy zamierzamy specjalizować się w kanapkach to oprócz chłodziarek niezbędne będą oddzielne krajalnice do pieczywa, wędlin i warzyw.

Menu w firmie cateringowej

Układamy je w zależności od swoich kucharskich umiejętności. Naszą specjalnością mogą stać się dania z kuchni polskiej. Wówczas w menu powinny znaleźć się flaki, czerwony barszczyk z krokietem, pyzy, pierogi ze słonym i słodkim farszem, pyzy. Możemy też specjalizować się w przyrządzaniu koreczków bądź kanapek. Oczywiście wybór menu zależy nie tylko od naszych umiejętności, ale także od zapotrzebowania, jakie jest na rynku. Stąd też przed wyborem profilu firmy warto przyjrzeć się czym uda nam się dotrzeć do potencjalnych klientów.