Budowanie pozycji kwiaciarni

Budowanie pozycji kwiaciarni

Budowanie pozycji kwiaciarniW obecnej rzeczywistości rynkowej zbudowanie dużej i odnoszącej sukcesy kwiaciarni wcale nie jest prostym zadaniem. Rynek klasycznych usług florystycznych świadczonych na miejscu zajęty jest przez tych, którzy działają już od lat, a najlepiej dekad.

Punkty te utrwaliły się w świadomości konsumentów i na miejskiej mapie kwiaciarni, więc nie muszą przejmować się konkurencją ze strony nowych obiektów. Zagrożeniem dla prowadzonego w taki tradycyjny sposób biznesu polegającego na sprzedaży kwiatów są jednak dzisiaj przede wszystkim coraz lepiej zorganizowane, dobrze reklamowane i nowocześnie myślące kwiaciarnie internetowe.

Długa obecność na rynku

Niektóre z marek wśród dostawców kwiatów online, jak chociażby twojekwiaty.pl, obecne są na rynku internetowym bardzo długo i przez ten czas nie tylko zdążyły zbudować swoją bazę klientów. Kluczowe w tym biznesie jest nie tylko podążanie za trendami, ale ich wyznaczanie. Podobnie jak w układaniu kwiatów i cięciu włosów liczy się innowacyjność i baczne śledzenie mody, a całkowicie niedopuszczalne jest powielanie przez kolejne lata tych samych rozwiązań. Florysta, który przez lata nie zmieniałby swojego stylu dobierania i komponowania nowych aranżacji kwiatowych, z pewnością nie miałby szans utrzymania się na tak dynamicznym i konkurencyjnym rynku, jak obecny.

Na co stawiają duże kwiaciarnie?

Duża kwiaciarnia internetowa stawia zazwyczaj na jak największą liczbę obsłużonych klientów. Skupia się więc na prowadzeniu bardzo podstawowej działalności, takiej jak sprzedaż kwiatów online, sprzedaż bukietów i możliwość komponowania własnych aranżacji na zamówienie. Kurier czy poczta kwiatowa dostarcza tak przygotowany bukiet o wskazanej porze na wskazany adres, dzięki czemu kupowanie i wręczanie kwiatów stało się wyjątkowo przyjemną i prostą czynnością, nie wymagającą już nawet wizyty w kwiaciarni i rozmowy z florystką. Te mniejsze mogą natomiast celować w kompletnie innego klienta i świadczyć mu zupełnie odrębne usługi, jak chociażby aranżacja sal bankietowych i konferencyjnych, a w szczególności pomoc w przygotowaniu ślubu.